REGULAMIN FUNKCJONOWANIA SALONU DAWID KRYNICKI
W TRAKCIE PANDEMII SARS-COV-2
DEFINICJE
Nazwa | Definicja |
---|---|
Salon | Oznacza lokal usługowy numer 11 znajdujący się przy ul. Nowy Świat 7 w Warszawie, na terenie którego świadczone są usługi fryzjerskie przez firmę Dawid Krynicki (NIP:8442265751). |
Pracodawca | Oznacza właściciela przedsiębiorstwa Dawid Krynicki (NIP:8442265751). |
Pracownik | Oznacza osoby zatrudnione w przedsiębiorstwie Dawid Krynicki lub świadczące usługi w ramach umowy cywilnoprawnej zawartej z przedsiębiorstwem Dawid Krynicki. |
Recepcjonista | Oznacza pracownika świadczącego usługi administracyjne na stanowisku recepcji na rzecz przedsiębiorstwa Dawid Krynicki. |
Recepcja | Oznacza stanowisko pracy Recepcjonisty, gdzie dokonywane jest przyjmowanie klientów oraz przyjmowanie płatności za usługi oraz sprzedaż kosmetyków. |
1. CELE WDROŻONYCH PROCEDUR
- Zwiększenie bezpieczeństwa pracowników i klientów Salonu.
- Zminimalizowanie ryzyka zakażenia pracowników przez Klientów oraz inne osoby spoza Salonu, np. dostawców, czy przypadkowych, niezweryfikowanych klientów.
- Ograniczenie liczby kontaktów na terenie Salonu w celu ograniczenia ryzyka szerzenia się zakażenia.
- Działanie dostosowane do etapu zaawansowania stanu epidemicznego.
- Zapoznanie pracowników z organizacją salonu fryzjerskiego i organizacją pracy.
2. ZASADY ŚWIADCZENIA USŁUG PRZEZ PRACOWNIKÓW
- Każdy z Pracowników Salonu może przystąpić do wykonania usługi po zapoznaniu się z regulaminem pracy obowiązującym w stanie epidemicznego oraz przejściu szkolenia z obowiązujących procedur.
- Pracownik może przebywać na ternie Salonu wyłącznie jeśli pozwala na to jego stan zdrowia. Jeśli Pracownik ma takie objawy, jak: duszność, stan podgorączkowy (temperatura ciała pomiędzy 37°C a 38°C), objawy przeziębieniowe lub gorączka, kaszel, duszności i kłopoty z oddychaniem, bóle mięśni i ogólne zmęczenie, nie może przebywać na terenie Salonu, a powinien pozostać w domu i skontaktować się telefonicznie ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, oddziałem zakaźnym, a w razie pogarszania się stanu zdrowia zadzwonić pod nr 999 lub 112 i poinformować, że może być zakażony koronawirusem.
- Pracownik może przebywać na ternie Salonu wyłącznie jeśli obecnie nie jest objęty obowiązkową kwarantanną oraz nie miał bezpośrednio kontaktu z osobą przebywającą na kwarantannie. Pracownik, który został poddany kwarantannie lub miał kontakt z osobą przebywającą na kwarantannie zobowiązany jest powiadomić o swojej sytuacji Pracodawcę.
- Każdy z pracowników Salonu przed przystąpieniem do wykonania usług w danym dniu zobowiązany jest do:
- Poddania się wykonaniu bezdotykowego pomiaru i rejestracji temperatury ciała (procedura pomiaru temperatury ciała stanowi załącznik nr 1 do niniejszej procedury), za którego przeprowadzenie i zapis odpowiedzialny jest Recepcjonista. W przypadku jeżeli temperatura ciała Pracownika wynosi >38 stopni C nie może przystąpić do wykonania usługi oraz zobowiązany jest do opuszczenia Salonu.
- Wypełnienia ankiety dotyczącej jego stanu zdrowia (ankieta stanowi załącznik nr 2 do niniejszej procedury). Pracownik może przystąpić do wykonywania usługi wówczas gdy oświadczy o braku wstępowania objawów chorobowych oraz o braku kontaktu z osobą, która miała widoczne objawy chorobowe lub była narażona na kontakt z osobą zakażoną. W przypadku zaistnienia wątpliwości co do zgodności oświadczenia Pracownika ze stanem faktycznym, Recepcjonista ma prawo niedopuszczenia Pracownika do wykonania usługi.
- W przypadku wystąpienia u Pracownika świadczącego usługi na stanowisku pracy niepokojących objawów sugerujących zakażenie koronawirusem zostanie on niezwłocznie odsunięty od pracy i odesłany transportem indywidualnym do domu (transport własny lub sanitarny). Wówczas przyjmowanie klientów zostanie wstrzymane oraz powiadomiona zostanie stacja sanitarno-epidemiologiczną. Pracodawca oraz obecne osoby w Salonie zobowiązane są zastosować się ściśle do wydawanych instrukcji i poleceń wydanych przez stację sanitarno-epidemiologiczną.
- Pracownik zobowiązany jest oczekiwać na transport w wyznaczonym przez Recepcję pomieszczeniu, w którym będzie możliwe czasowe odizolowanie go od innych osób.
- Po opuszczeniu Salonu przez Pracownika zostanie przeprowadzone rutynowego sprzątanie, zgodnie z procedurami oraz zdezynfekowanie powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty itp.).
- Przy wykonywaniu usług obowiązkowe jest noszenie rękawiczek przez Pracownika, jeśli rodzaj wykonywanej usługi na to pozwala. Jednorazowe rękawiczki zmieniane są przez Pracownika po każdym kliencie.
- Pracownik zobowiązany jest do noszenia osłony ust i twarzy, a jeśli zabieg tego wymaga także gogli lub przyłbic.
- Do świadczenia usług Pracownik może używać wyłącznie ręczników jednorazowych.
- Do świadczenia usług Pracownik wykorzystuje peleryny jednorazowe lub wielorazowe odpowiednio zdezynfekowane lub prane w temperaturze min. 60oC z użyciem detergentu po każdym kliencie.
- Pracowników obowiązuje zakaz używania oraz wyjmowania telefonów komórkowych w trakcie wykonywania usługi.
- Po zakończeniu wykonywania usługi Pracownik zobowiązany jest:
- Do umycia, osuszenia i dezynfekcji rąk.
- Sprzątnięcia i dezynfekcji powierzchni dotykowych na stanowisku, na którym przebywał klient, narzędzi, urządzeń, a także innych powierzchni, których mógł dotykać (klamki, poręcze, włączniki, uchwyty, oparcie krzeseł itp.
- Dezynfekcji każdego narzędzia i opakowania produktu po każdym kliencie.
- Przewietrzenia pomieszczenia.
- Od zakończenia usługi do przyjęcia kolejnego klienta powinno minąć tyle czasu, ile wymagane jest przy zastosowaniu danego środka do dezynfekcji, zgodnie z jego instrukcją użycia, zanim następny klient zostanie obsłużony na tym samym stanowisku.
- Pracownicy zobowiązani są do utrzymywania czystości rąk – ich częstego mycia wodą z mydłem lub dezynfekowanie. Zaleca się higienę rąk:
- przed i po pracy z klientem,
- po dotykaniu banknotów/kart kredytowych, klamek itp,
- przed dotykaniem ust, nosa czy oczu,
- po zanieczyszczeniu rąk wydzieliną z dróg oddechowych, np. w przypadku kasłania, kichania,
- przed i po skorzystaniu z toalety,
- przed wejściem do pomieszczenia dla personelu,
- przed i po posiłku, spożywaniu napojów.
- Pracownik zobowiązany jest do codziennego prania swojej odzieży roboczej i przechowywania jej w czystym, zamkniętym miejscu. Pracownik może używać odzieży roboczej tylko do pracy z klientem, a obuwie robocze powinno być używane wyłącznie w Salonie.
- W przypadku korzystania przez Pracownika z produktów dawkowanych, po każdym otwarciu opakowania zewnętrznego Pracownik zobowiązany jest je czyścić i dezynfekować. Przed użyciem szamponu, odżywki, maseczki, pasty do stylizacji, żeli itp., Pracownik zobowiązany jest umyć ręce lub używać jak najwięcej narzędzi jednorazowego użytku takich jak szpatułki do pobierania produktu z miski, z tubki itp.
3. ZASADY UMAWIANIA WIZYT
- Salon pracuje w systemie planowanych wizyt.
- Przyjmowanie klientów następuje wyłącznie po wcześniejszym umówieniu za pomocą środków zdalnych.
- W dniu poprzedzającym planowaną wizytę Recepcjonista kontaktuje się z klientem w celu potwierdzenia wizyty.
- Recepcja jest zobowiązana poinformować Klienta, że nie może przyjść na umówioną wizytę, jeśli:
- występują u niego objawy wskazujące na chorobę zakaźną,
- jest w trakcie odbywania obowiązkowej izolacji lub kwarantanny,
- zamieszkuje z osobą, która jest poddana obowiązkowej izolacji lub kwarantannie,
- w ciągu tygodnia miał kontakt z osobą podejrzaną o zakażenie, zachorowanie lub skierowaną do izolacji.
- Jeśli u Klienta nie zaistniały przesłanki wymienione w § 3 pkt 4, Recepcja zobowiązana jest poinformować o obowiązujących zasadach bezpieczeństwa, w tym o przyjściu do Salonu w maseczce oraz rękawiczkach jednorazowych.
- Schemat rozmowy potwierdzającej wizytę stanowi załącznik nr 3 do niniejszego regulaminu.
- Wybrany termin wizyty zostaje zarezerwowany wyłącznie po wcześniejszej wpłacie zadatku w wysokości 50% ceny wybranej usługi. Zadatek można wpłacić osobiście w salonie lub poprzez wpłatę na konto nr 27 1020 1185 0000 4502 0254 2397 Wpłaty należy dokonać w ciągu 24 godzin roboczych od chwili dokonania rezerwacji. Jeżeli wpłata nie zostanie zaksięgowana po tym czasie ustalony termin przepada. W przypadku odwołania wizyty lub nie stawienie się w umówionym terminie zadatek pozostaje bezzwrotny.
4. ZASADY BEZPIECZEŃSTWA DLA KLIENTÓW
- Klient zobowiązany jest do przyjścia do Salonu w maseczce oraz rękawiczkach ochronnych. Klient może zdjąć maskę tylko na czas wykonania zabiegu, jeśli dotyczy on zasłoniętego obszaru twarzy.
- Jeśli klient przyjdzie bez maseczki ochronnej/rękawiczek jednorazowych, aby usługa mogła się odbyć musi założyć maseczkę oraz rękawiczki, które wyda mu Recepcjonista.
- Klient przy wejściu do Salonu zobowiązany jest umyć ręce lub je zdezynfekować. Dezynfekcja rąk jest także umożliwiona podczas wyjścia z Salonu.
- Klient nie może przyjść na wizytę z osobą towarzyszącą.
- Klient stawia się na wskazaną przez Recepcję godzinę. Nie ma możliwości oczekiwania na wizytę w Salonie.
- Na terenie Salonu obowiązuje zakaz używania oraz wyjmowania telefonów komórkowych.
- Klienci mogą zakupić produkty dostępne do odsprzedaży w Salonie wyłącznie za pośrednictwem Recepcjonisty lub Pracownika. Klient nie może samodzielnie dotykać produktów.
- Klienci proszeni się o dokonywanie płatności w sposób bezkontaktowy.
- Zasady bezpieczeństwa oraz procedury są dostępne dla klientów na Recepcji.
- W Salonie może przebywać jednocześnie maksymalnie 5-ciu Klientów.
- Klient zobowiązany jest pozostawić odzież wierzchnią w specjalnie wyznaczonej do tego strefie. Odzież nie może stykać się, pozostaje odseparowana zamontowanymi dodatkowymi wieszaki w odległościach uniemożliwiających kontakt.
- Rozmowy pomiędzy Pracownikami a klientami zostają ograniczone do minimum wymaganego do zrealizowania usługi. Ograniczony zostaje też czas spędzany przez klientów w Salonie do minimum wymaganego do zrealizowania usługi.
- Klient może zostać przyjęty wyłącznie po wcześniejszym umówieniu za pomocą środków zdalnych.
- W przypadku podejrzenia u klienta zakażenia koronawirusem obowiązuje:
- Ustalenie listy Pracowników oraz klientów obecnych w tym samym czasie w gabinecie (terminarz wizyt wraz z danymi kontaktowymi jest przechowywany w miejscy niedostępnym dla osób postronnych przez okres 30 dni od dnia usługi) i zalecenie stosowania się do wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego dostępnych na stronie gov.pl/web/koronawirus/ oraz gis.gov.pl odnoszących się do osób, które miały kontakt z zakażonym.
- Dokładne zdezynfekowanie przestrzeni, w której przebywał zakażony klient (ze wskazaniem, że nie mamy pewności, czy w momencie świadczenia usługi dana osoba była już zakażona) oraz zdezynfekowanie narzędzi, które były wykorzystywane w trakcie świadczenia usługi.
5. ORGANIZACJA PRACY SALONU
- W Salonie obowiązuje zachowanie odległości co najmniej 2 metrów między klientami (włączając stanowiska pracy). Dystans ten może być zmniejszony tylko wtedy, gdy wymaga tego realizacja usługi i stosowane są inne środki ochrony indywidualnej.
- Na czas stanu epidemiologicznego zainstalowanie zostają ekrany ochronnych pomiędzy stanowiskami. Ekrany zostały wykonane z materiału nieprzepuszczającego powietrza.
- W okresie stanu epidemicznego w Salonie obowiązuje zakaz serwowania napojów.
- Godziny pracy oraz umawianie wizyt zostaje ograniczone w celu realizacji przeprowadzenia prawidłowego procesu dezynfekcji Salonu.
6. POZOSTAŁE ZASADY
- Za nadzór nad przestrzeganiem zasad zobowiązany jest Pracodawca.
- Załączniki do niniejszego regulaminu stanowią jego integralną całość.
- Każda osoba przebywająca na terenie Salonu zobowiązana jest do zapoznania się z niniejszym regulaminem i przestrzegania określonych w nim zasad.